گرایش رایج سئو

6 گرایش رایج سئو در سال 2020

دیگر وقت آن رسیده است که نگاهی به ترندها و فاکتورهای ارزشمند سئو در سال ۲۰۲۰ بیندازیم. با فرارسیدن سال جدید، سوال‌های زیادی در حوزه سئو مطرح شده است. الگوریتم‌های گوگل همواره در حال تغییر و تحول هستند. این تحولات هرگز پایانی نخواهد داشت. با شروع سال میلادی جدید، همه چشم‌ها به سمت تغییراتی است که در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم، ۱۰ مورد از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین فاکتور های بنیادی سئو را به شما را بیاموزیم. این ترفندها بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به کلی متحول می‌کند.

نخستین گرایش: برت BERT در بهینه سازی موتورهای جستجو

در سال ۲۰۱۹ .و با روی کار آمدن، الگوریتم برت BERT، سئوکاران زیادی از این الگوریتم، استقبال کردند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو به دنبال آموختن نحوه استفاده از این الگوریتم هستند. این الگوریتم به بررسی میزان دسترسی، کاربران موتورهای جستجو همگام ساختن محتوا با جستجوهای صورت گرفته است. در حقیقت گوگل دیگر به دنبال یافتن عبارات مشابه در هنگام بهینه‌سازی سایت‌ها نیست. بلکه میزان هماهنگی قصد و نیت اولیه کاربر در هنگام جستجو باید در نتنایج به نمایش درآمده تأمین شود. از این‌رو، می‌توان گفت دیگر مسئله حیاتی یافتن کلمات مشابه در بدنه محتوای مورد نظر نیست، بلکه محتوا یک محتوای بهینه‌سازی شده به حساب می‌آید که در ارتباط مستقیم با نیت کاربر، تهیه شده باشد. این بدان معناست که به کار بردن زنجیره‌ای از کلمات که توسط کاربر در موتورهای جستجو درج می‌شود، سودی نخواهد داشت. شما باید نیت کاربر را شناسایی کنید.

دومین گرایش گوگل: محتوای بهینه سازی شده و با کیفیت

در حقیقت، محتوای بهینه‌سازی شده و با کیفیت، خونی است که در رگ‌های سئو در جریان است. در واقع بدون یک محتوای باکیفیت مفهومی به عنوان بهینه‌سازی موتورهای جستجو به هیچ عنوان معنایی ندارد. محتوا قلب تپنده، بهینه‌سازی است. به همین دلیل محتوانویسی همچنان در صدر فهرست الگوریتم‌های گوگل قرار دارد. سایت‌های پیروز میدان هستند که از محتوانویسان تیزهوش و نویسندگان زبردست، در تولید محتوای خود استفاده کنند. نویسنده محتوا به منظور ارتقا سطح کیفیت سئو باید این موارد را در نظر داشته باشد:
  • چه کسانی مخاطبان محتوای او هستند؟
  • آن‌ها از چه عبارت‌هایی برای جستجو استفاده می‌کنند؟
  • مخاطب با چه انگیزه‌ای سوال مورد نظر را مطرح کرده است؟
  • راهکارها و پاسخ‌های مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهید.
  • به سبک و سیاق تازه‌ای به شرح موضوع بپردازید تا نیازهای کاربران متفاوت را برآورده کرده باشید.
روی هم رفته، رمز موفقیت همچنان، در تولید محتوای طبیعی و باکیفیت نهفته است. این موضوع را در هنگام بهینه‌سازی محتوای خود در نظر داشته باشید. از آن جایی که موتورهای جستجو، از قابلیت درک زبان انسان برخوردار شدند، تولید محتوا با کیفیت به مراتب، تأثیرگذارتر از قبل است.

گرایش سوم: الگوریتم E.A.T

E.A.T مخفف کلمات، تخصص، اعتبار و صحت است. در حقیقت این فاکتورها سرنوشت سئو سایت را مشخص می‌کنند. در حقیقت کسب و کارها و انتشارات متفاوت با دستیابی به چنین ویژگی‌های پسندیده‌ای، رتبه سایت را حفظ خواهند کرد. به همین منوال، کسب و کارهایی که از اعتبار پایینی برخوردار هستند و به خوبی از مشتریان خود پشتیبانی لازم را به عمل نمی‌آورند، از امتیاز این الگوریتم کاملا بی بهره خواهند بود. در حقیقت، کسب و کارهایی که رضایت کاربران را کسب می‌کنند، در رقابت با کسب و کارهایی که رضایت کاربران را در اولویت سئو سایت خود قرار داده‌اند، پیروز نخواهند بود. قیمت‌های ارائه شده در سایت، رضایت کاربران، رابط کاربری مناسب و کیفیت خدمات مشتریان سرنوشت سئو سایت را به عهده خواهد داشت.

گرایش چهارم: سئو فنی و UX

شاید کاربردی‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر در دستیابی به یک سئو قدرتمند در سال ۲۰۲۰، ارتقا کیفیت تجربه کاربر UX است. UX در واقع به مجموعه کاملی از تعاملات کاربر باز می‌گردد. آیا کاربر در هنگام مراجعه به سایت، پاسخ سوالات خود را یافته است؟ آیا کاربر در یافتن محتوا و موضوعات مورد نظر خود با مشکلی روبرو شده است؟ سرعت بارگذاری صفحه برای کاربر مطلوب بوده است؟ البته میزان رضایت کاربران به عنوان یک الگوریتم تأثیرگذار از چندین سال پیش در سئو مطرح بوده است. اما امسال شاهد افزایش توجه و تمرکز موتورهای جستجو روی این الگوریتم هستیم.

گرایش پنجم: سئو موبایل

حتما از مشاهده نام سئو موبایل شگفت‌زده شده‌اید. بله پیش از این نیز نام بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای کاربرانی که با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه خود، از خدمات موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، را شنیده بودیم. اما این‌بار این شاخص از اهمیت دوچندانی برخوردار است. سابق بر این تمام کسب و کارها پس از راه‌اندازی نسخه دسکتاپ، به دنبال بهینه‌سازی سایت برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه می‌رفتند، اما امروزه ماجرا به شکل دیگری است در حقیقت، بهتر است ابتدا سئو سایت را به منظور بهینه سازی گوشی‌های تلفن همراه پیاده‌سازی کنید و سپس به سراغ کیفیت سئو نسخه دسکتاپ سایت خود بیایید. در حقیقت تمام امکانات و ویژگی‌های موجود در کسب و کار شما در وهله نخست باید با نسخه‌های موبایل سازگار شده باشد و سپس در دسکتاپ عملکرد خوب داشته باشند.

گرایش ششم: برنامه نویسی

در سال ۲۰۲۰، به منظور دستیابی به یک سئو قدرتمند باید به زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون و آر کاملا مسلط باشید. این زبان‌ها، از اتلاف زمان شما جلوگیری می‌کنند با استفاده از این زبان‌ها نیازی به اجرای فرمان‌های زمان‌گیر و تکراری نخواهید داشت. سئو با استفاده از این زبان‌ها به صورت خودکار به انجام می‌رسد. شما می‌توانید زمان خود را صرف تصمیم‌گیری‌های بسیار مهم‌تری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پایه‌های بازاریابی تجارت خود را به بهترین شکل ممکن پایه گذاری کنید:
  • برندسازی
  • ایجاد رابط کاربری قدرتمند
  • نحوه روایت موضوع کسب و کار در سایت
  • پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف
  • تولید محتواهای ساده و قابل فهم
  • انسان بودن و اجتناب از تولید محتوای ماشینی
پشتیبانی شبکه کامپیوتری

مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

تیم پشتیبانی شبکه گروهی از متخصصان IT است که مسئول مدیریت و نگهداری شبکه کامپیوتری یک سازمان هستند. با ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری منظم، به شما کمک می‌کند تا زمان و منابع خود را آزاد کنید و بر روی وظایف اصلی خود تمرکز کنید.

آخرین مقالات

با ما همیشه به روز باشید

در مجله اینترنتی هینزا می‌توانید به آخرین دانستنی های IT دسترسی داشته باشید.

ارتقای خدمات طراحی دیجیتال

ما منتظر شما هستیم

طیف وسیع خدمات هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.