معرفی برخی از محبوب ترین سبک های عکاسی

معرفی برخی از محبوب ترین سبک های عکاسی

عکاسی دارای سبک و ژانرهای گوناگونی است، اگر به عکاسی علاقمند هستید، می‌توانید ژانرهای مختلف عکاسی از جمله: مد، منظره، خبری، پرتره، ورزشی و … را امتحان نمایید و از میان آن‌ها با توجه به علاقه و استعداد خود یکی را انتخاب کنید. جالب است بدانید، برای موفقیت در عکاسی لازم است حتما یک سبک را انتخاب نمایید و ادامه دهید.

در این مقاله می‌خواهیم برخی از انواع سبک‌های عکاسی را معرفی نماییم.

انواع سبک عکاسی

۱- عکاسی پرتره

سبک پرتره یکی از انواع سبک‌های عکاسی است که محبوبیت بالایی در میان افراد علاقمند به عکاسی دارد. با پیشرفت چشمگیری دوربین گوشی‌های هوشمند هر فردی می‌تواند شروع به تمرین عکاسی پرتره نماید. برای این کار، کافیست دوربین گوشی را به سمت فردی گرفته و شروع به گرفتن عکس پرتره نماید. جالب است بدانید، عکاسی پرتره به چهره، فیگور و یا همان ژست فرد وابسته است.

همچنین لازم به ذکر است، عکاسان حرفه‌ای پرتره از افراد معروف و سلبریتی‌ها روی فرش قرمز عکس پرتره می‌گیرند. توجه نمایید، برای عکاسی پرتره نورپردازی و بسته نگه داشتن کادر یکی از مهمترین اصول آن به شمار می‌آید. بنابراین توصیه می‌شود، برای عکاسی پرتره از لنزهای زوم یا پرایم ۵۰ میلیمتری استفاده نمایید.

۲- عکاسی منظره

افرادی که علاقمند به سفر هستند، مطمئنا در طول سفر از مناظر زیبای طبیعت بسیار عکاسی می‌نمایند. جالب است بدانید، زمانی که نام عکاسی منظره می‌آید، اکثر مردم آن را با عکس‌های افقی یاد می‌کنند، در حالی که ممکن است گاهی اوقات از درختان بلند قامت و کوه‌ها و… عکس گرفته شود، در این صورت باید عکس به صورت عمودی گرفته شود.

عکاسی منظره با گوشی تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است، اما گرفتن عکس با دوربین و لنزهای مناسب عکس را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌نماید. همچنین با توجه به امکانات پیشرفته‌ای که امروزه وجود دارد، عکاسی هوایی به شدت مورد استقبال عکاسان منظره قرار گرفته است.

۳- عکاسی از غذا

عکاسی از غذا و خوارکی در دهه‌های قبل کار بسیار دشوارتری نسبت به امروز بوده است. جالب است بدانید، امروزه عکاسی از غذا در شبکه‌های اجتماعی فضای بسیار گسترده‌ای را به عنوان یک سبک مستقل، تبلیغات و … به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، با توجه به پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند دیگر نیازی به دوربین حرفه‌ای برای عکاسی از غذا نخواهید داشت، تنها کافیست، بر روی نورپردازی و ادیت حرفه‌ای تمرکز داشته باشید تا بتوانید عکسی بی‌نظیر و خاص ثبت نمایید. در این سبک از عکاسی باید اطمینان یابید که تراز سفیدی و یا همان وایت بالانس را به درستی تنظیم نموده‌اید.

۴-عکاسی ورزشی

جالب است بدانید، عکاسی ورزشی یک سبک از عکاسی با سرعت بالا است. در این نوع سبک باید لنزهایی با طول زیاد که قابلیت زوم بالایی دارند، داشته باشید. همچنین فراموش نکنید، عملکرد سریع نیز یکی از فاکتورهای مهم در این ژانر به شمار می‌آید، زیرا باید نوردهی به نحوی صورت گیرد، که با بالا بودن سرعت شاتر سوژه محو نشود.

برای آن که بتوانید در سبک عکاسی ورزشی موفق شوید، کافیست بر روی تنظیمات ایزو و سرعت شاتر تسلط پیدا نمایید و همچنین زاویه‌ها را به خوبی شناسایی نمایید.

۵- عکاسی مد

زمانی که افراد به عکاسی به عنوان یک شغل فکر می‌کنند، بسیاری از آن‌ها عکاسی مد را به یاد می‌آورند. واضح و بدیهی است که عکاسی مد در دهه‌های اخیر، با توجه به تقاضای آن در تبلیغات و بازاریابی، یکی از پر درآمدترین شغل‌ها شناخته شده است.

عکس‌های مد عموما از مدل‌های معروف با لباس‌ها، کفش، جواهرات و … به عکاسی می‌شود. همچنین لازم به ذکر است، با توجه به نوع پوشش و یا کالا عکاسی به صورت تمام قد و یا نیمه ثبت می‌شود. جالب است بدانید، در این نوع عکاسی، عکاسی پرتره نیز رایج است. بنابراین برای آن که بتوانید در عکاسی مد موفق شوید، لازم است ابتدا عکاسی پرتره خود را قوی نمایید.

همچنین در این سبک از عکاسی، با توجه به سبک لباس محیط عکاسی، نورپردازی و مدل‌سازی را انتخاب می‌نمایند.

۶- عکاسی از نوزادان

یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین سبک‌های عکاسی، عکاسی از نوزاد است. عکاسی از نوزاد همانند عکاسی از پرتره است اما با ویژگی‌های منحصر به فرد خود که امروزه آن را به عنوان یکی از سبک‌های عکاسی می‌شناسند. برای عکاسی از نوزاد، باید تجهیزات مناسبی داشته باشید، به عنوان مثال از آن جایی که چشم نوزاد به نور بسیار حساس است، باید بتوانید از نور طبیعی برای عکاسی استفاده نمایید و یا منبع نوری را انتخاب نمایید که به نوزاد آسیب نرساند. همچنین به یاد داشته باشید می‌توانید از حرکات غیرقابل پیش‌بینی آن‌ها بهترین عکس‌ها را ثبت نمایید.

پشتیبانی شبکه کامپیوتری

مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

تیم پشتیبانی شبکه گروهی از متخصصان IT است که مسئول مدیریت و نگهداری شبکه کامپیوتری یک سازمان هستند. با ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری منظم، به شما کمک می‌کند تا زمان و منابع خود را آزاد کنید و بر روی وظایف اصلی خود تمرکز کنید.

آخرین مقالات

با ما همیشه به روز باشید

در مجله اینترنتی هینزا می‌توانید به آخرین دانستنی های IT دسترسی داشته باشید.

ارتقای خدمات طراحی دیجیتال

ما منتظر شما هستیم

طیف وسیع خدمات هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.